De heer A. van den Berg

Destijds begonnen met beleggen, zoals waarschijnlijk de meeste spaarders die wat geld opzij willen zetten voor de langere termijn, bij een grote landelijke instelling.
Al snel bleek dat deze wel erg onpersoonlijk en moeilijk te benaderen was voor uitleg of advies. Een verhuizing, met als bijkomstigheid een bank vlak om de hoek die reclame maakte met persoonlijke beleggingsadviseurs, leek het ideale moment om over te stappen. De belofte dat er op onze beleggingen zou worden gelet, regelmatig overleg en als er iets zou “gebeuren” er onmiddellijk actie zou worden ondernomen waren een hele geruststelling. Totdat er inderdaad iets gebeurde en bleek dat de persoonlijke adviseur had zitten slapen. Een belangrijk deel van ons geld in rook opgegaan en opeens wist de bank het zeker: niet zij maar wij hadden daar op moeten letten.

Wat nu? Min of meer per toeval kwam juist toen De Beleggingsassistent bij ons in beeld. Onafhankelijk advies en de zekerheid dat zij niet zelf met het geld aan de slag gingen leek in elk geval geen kwaad te kunnen. Achteraf de beste beslissing die we m.b.t. beleggen genomen hebben. Er volgden gesprekken en er was alle ruimte om nog eens na te denken en totaal geen druk om snel te moeten beslissen. Een duidelijk overzicht van de verschillende mogelijkheden, wat wel passend en wat minder passend leek in onze situatie, wat de kosten zouden zijn en wat we konden verwachten. En heel plezierig, nadat de beslissing was genomen bleef De Beleggingsassistent ons op afstand volgen en is steeds beschikbaar voor overleg of advies. Zeker voor beleggers zoals wij, zonder verstand van ingewikkelde financiële zaken heeft dit twee belangrijke voordelen. Het geeft het idee niet geheel van de vermogensbeheerder afhankelijk te zijn. En ook erg fijn; het helpt om het gesprek over resultaten en genomen beslissingen met de vermogensbeheerder met meer vertrouwen te kunnen voeren.